• Πίνετε πολλά υγρά (νερό – χυμούς φρούτων)

Περισσότερο από την δίψα σας και ανεξαρτήτως του επιπέδου φυσικής δραστηριότητας. Υπό φυσιολογικές συνθήκες ένας μέσος άνθρωπος χρειάζεται 8-12 ποτήρια νερό καθημερινά. Από την ποσότητα αυτή το 80% προέρχεται από νερό και ροφήματα (καφέ-τσάι-χυμούς) και το 20% από φρούτα , λαχανικά , γιαούρτι κ.α. Όταν αυξάνει η θερμοκρασία αυξάνουν και οι απαιτήσεις.

Σε περίπτωση έντονης προπόνησης υπάρχουν αρκετές απώλειες και σε ηλεκτρολύτες, έτσι αντί του σκέτου νερού προτιμήστε να καταναλώσετε και ένα ρόφημα με ηλεκτρολύτες.

Προσοχή εάν οι συστάσεις του γιατρού αφορούν περιορισμό της κατανάλωσης υγρών ή αν ακολουθείτε διουρητική αγωγή

  • Ποιά υγρά πρέπει να αποφεύγετε

Στον καύσωνα προτιμήστε ροφήματα χωρίς θερμίδες και χωρίς την προσθήκη ζάχαρης. Προσοχή στην υπερκατανάλωση καφέ και αλκοόλ καθώς μπορεί να προκαλέσουν αφυδάτωση.

  • Αυξήστε την κατανάλωση αλατιού

Σε περίπτωση που ιδρώνετε έντονα και για τις μέρες του καύσωνα , αυξήστε την κατανάλωση αλατιού

Προσοχή εάν οι συστάσεις του γιατρού αφορούν περιορισμό της κατανάλωσης αλατιού

  • Να κάνετε μικρά και ελαφριά γεύματα

Καταναλώστε ελαφριά γεύματα , χαμηλά σε λιπαρά , ζάχαρη και μέτρια σε πρωτεϊνη (ψητά ή βραστά ψάρια – κοτόπουλο, ζυμαρικά , λαχανικά όπως τα φασολάκια , ο αρακάς )

Προτιμήστε την κατανάλωση 5-7 μερίδων φρούτων και λαχανικών , όπως το καρπούζι, το πεπόνι, τις φράουλες, τις ντομάτες , το αγγούρι που έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό

  • Αποφύγετε τα ζεστά γεύματα

Καλό είναι για τις μέρες του καύσωνα να αποφεύγονται τα ζεστά φαγητά καθώς αυξάνουν την θερμοκρασία του σώματος

ΣΟΦΙΑ ΜΑΡΚΟΥ

ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ – ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

*ΤΗΝ ΣΟΦΙΑ ΜΑΡΚΟΥ ΘΑ ΤΗΝ ΒΡΕΙΤΕ ΚΑΙ ΣΤΟ Fitlab

 

 

 

 

 

 

 

 

You May Also Like