Τα φρούτα αποτελούν το καλύτερο σνακ του καλοκαιριού. Είναι πλούσια σε νερό και φτωχά σε θερμίδες. Παρέχουν άφθονες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία τα οποία είναι απαραίτητα στην καθημερινή διατροφή σε τουλάχιστον 4 -5 μερίδες. Μερικά από τα φρούτα του καλοκαιριού καθώς και κάποιες πληροφορίες για την θρεπτική τους αξία :

ΠΕΠΟΝΙ 

               

Μία μέτρια φέτα πεπόνι (~100 gr ) αποδίδει μόνο 35 Κcal .Χρειάζεται προσοχή στην κατανάλωση καθώς είναι πλούσιο σε σάκχαρα . Είναι πλούσιο σε βιταμίνες  Α και C , καθώς και σε θειαμίνη , νιασίνη , Β6 , κάλιο και β-καροτένιο , ενώ δεν περιέχει καθόλου χοληστερόλη. Προτιμήστε την κατανάλωση ώριμων πεπονιών καθώς είναι αυξημένα  στα παραπάνω διατροφικά στοιχεία .Έρευνες δείχνουν πως η κατανάλωση του μειώνει την πίεση του αίματος και την χοληστερόλη καθώς και ότι προστατεύει από διάφορους τύπους καρκίνου.

ΚΑΡΠΟΥΖΙ       

  

Το καρπούζι αποτελείται κατά 90%  από νερό και 5% από σάκχαρα.  Μία φέτα καρπούζι αποδίδει 86 Κcal .Είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α, C, Β1, Β6, λυκοπένιο , β – καροτένιο , κάλιο, μαγνήσιο και διαλυτές φυτικές ίνες , ενώ δεν περιέχει καθόλου λίπη και χοληστερόλη. Έρευνες έχουν δείξει πως η κατανάλωση του βοηθά στην μείωση της αρτηριακής πίεσης και βελτιώνει την νεφρική λειτουργία. Συμβάλλει στην πρόληψη χρόνιων καρδιαγγειακών νοσημάτων και διαφόρων μορφών καρκίνου.

ΒΕΡΙΚΟΚΑ  

             

Ένα βερίκοκο αποδίδει 17 Κcal .  Αποτελούνται κατά 86% από νερό. Είναι πλούσια σε βιταμίνες Α, C, Β1, Β2, κάλλιο, ασβέστιο  και φυτικές ίνες .Τα βερίκοκα βοηθούν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας , στην ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, προστατεύουν το καρδιαγγειακό σύστημα , συμβάλλουν στην καλή λειτουργία ματιών και την καλή υγεία του δέρματος.

ΜΟΥΣΜΟΥΛΑ      

Ένα μούσμουλο αποδίδει 7 Κcal .  Αποτελούνται κατά 86% από νερό. Είναι πλούσια σε βιταμίνη C, Α, μαγνήσιο, ασβέστιο  και φυτικές ίνες . Έρευνες έχουν δείξει πως η κατανάλωση τους συμβάλλει στην πρόληψη διαφόρων μορφών καρκίνου και βοηθούν στην υγεία των ματιών .

ΚΕΡΑΣΙΑ   

 

Ένα κεράσι αποδίδει 5 Κcal .  Αποτελούνται κατά 83% από νερό. Είναι πλούσια σε βιταμίνη Α , ασβέστιο, νάτριο , κάλιο και φυτικές ίνες ενώ περιέχουν ελάχιστα λίπη και καθόλου χοληστερόλη. Έρευνες έχουν δείξει πως η κατανάλωση τους βοηθά στην μείωση της πνευματικής κόπωσης, στην μείωση της χοληστερόλης , στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, στην πρόληψη σακχαρώδη διαβήτη και στην εξουδετέρωση καρκινογόνων ουσιών.

ΚΟΡΟΜΗΛΑ    

Τρία μέτρια κορόμηλα αποδίδουν 40 Κcal . Είναι πλούσια σε βιταμίνη C,  A και νικοτινικό οξύ. Συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, προστατεύουν την καλή λειτουργία του εγκεφάλου, της καρδιάς , του νευρικού συστήματος και των ματιών.

ΝΕΚΤΑΡΙΝΙΑ    

Ένα νεκταρίνι  αποδίδει 46 Κcal . Είναι πλούσια σε βιταμίνη Α, κάλιο, φυτικές ίνες . Συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθούν στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος.

ΔΑΜΑΣΚΗΝΑ    

Τρία δαμάσκηνα αποδίδουν 30 Κcal . Είναι πλούσια σε βιταμίνη C,  A , ασβέστιο, φώσφορο, κάλιο, σίδηρο, ψευδάργυρο, νάτριο,  μαγνήσιο και φυτικών ινών. Συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, θεραπεύουν την αναιμία, ανακουφίζουν από αλλεργίες,  βοηθούν στην υγιή λειτουργία του νευρικού συστήματος και την υγεία της καρδιάς.

ΡΟΔΑΚΙΝΑ              

Ένα μέτριο ροδάκινο αποδίδει 60 Κcal . Είναι πλούσια σε βιταμίνη C,  κάλιο, β- καροτένιο και φυτικές ίνες. Συμβάλλουν στην υγεία της καρδιάς, την βελτίωση της όρασης και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

ΦΡΑΟΥΛΕΣ         

   

Ένα μπολ φράουλες αποδίδει 100 Κcal .  Είναι πλούσιες σε βιταμίνη C , Κ, μαγγάνιο και φυτικές ίνες .Έχουν αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση και βοηθούν στην μείωση της χοληστερόλης.

ΣΥΚΑ 

 Ένα μέτριο σύκο αποδίδει 37 Κcal .  Αποτελούνται κατά 79% από νερό. Είναι πλούσια σε βιταμίνες Α, Β, C, κάλιο, σίδηρο , φυλλικό οξύ, ασβέστιο  και φυτικές ίνες .Τα σύκα βοηθούν στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης και συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

ΣΤΑΦΥΛΙΑ   

          

Δέκα ρώγες σταφυλιού αποδίδουν 30 Κcal .  Είναι πλούσια σε βιταμίνες Α, ασβέστιο, κάλιο και φυτικές ίνες αλλά και σάκχαρα .Τα σταφύλια βοηθούν στην πρόληψη της αρτηριακής υπέρτασης, έχουν αντιοξειδωτική και αντικαρκινική δράση.

ΣΟΦΙΑ ΜΑΡΚΟΥ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ – ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ  ΤΟΥ Fitlab

 

 

 

 

 

You May Also Like