Ο Αύγουστος είναι, για πολλούς, ο μήνας διακοπών. Τις μέρες των διακοπών προσπαθούμε να ξεκουραστούμε και να αποβάλλουμε το άγχος της καθημερινότητας. Αυτές τις μέρες δεν θέλουμε να περιοριζόμαστε αλλά να νοιώθουμε πιο χαλαροί. Αυτό όμως επηρεάζει και την διατροφή μας , καθώς υπάρχουν , σχεδόν μόνο έτοιμα φαγητά, αρκετό αλκοόλ και παγωτά. Μερικές διατροφικές συμβουλές για να απολαύσουμε τις διακοπές μας χωρίς να επιβαρύνουμε την υγεία μας και χωρίς να αυξήσουμε το βάρος μας είναι οι εξής :

  • Μην παραλείπετε το πρωινό

Είναι το πρώτο γεύμα της ημέρας μετά από τις ώρες ασιτίας λόγω ύπνου. Δίνει στον οργανισμό την απαραίτητη ενέργεια και θρεπτικά συστατικά για να ανταπεξέλθει στην καθημερινότητα.

Προτιμήστε γάλα ή γιαούρτι χαμηλών λιπαρών με βρώμη και μέλι, φυσικό χυμό με φρυγανιές, ταχίνι και μέλι ή φυσικό χυμό με ένα τοστ (κασέρι – γαλοπούλα).

  • Κάντε μικρά και συχνά γεύματα μέσα στην μέρα

Περίπου ανά τρίωρο ώστε να παρέχουν στον οργανισμό την απαραίτητη ενέργεια . Τρία κύρια , πρωινό – μεσημεριανό – βραδινό και ενδιάμεσα σνακ , δεκατιανό – απογευματινό. Για τις μέρες που θα υπάρχει έξοδος μέχρι αργά προσθέστε ακόμα ένα σνακ προ ύπνου (π.χ. μία χούφτα ανάλατους ξηρούς καρπούς ή ένα φρούτο).

  • Προσοχή στις μερίδες και στην επιλογή των γευμάτων

Αποφύγετε τα δύσπεπτα και τηγανητά φαγητά με σάλτσες και λιπαρά. Προτιμήστε ψάρι ή κοτόπουλο ψητό με σαλάτα εποχής για το μεσημεριανό σας και 1 γιαούρτι με φρούτα για βραδινό ή και το αντίστροφο. Καλό είναι το ένα από τα δύο κύρια γεύματα να είναι πιο ελαφρύ από το άλλο. Σε περίπτωση που δεν ετοιμάζουμε το φαγητό μας οι ίδιοι, φροντίζουμε στο ξενοδοχείο ή στο εστιατόριο να επιλέγουμε ψητά φαγητά τα οποία τα συνοδεύουμε πάντα με μία σαλάτα εποχής.

  • Μην ξεχνάτε τα σνακ

Δεν χρειάζονται κάποια προετοιμασία και μπορείτε να τα έχετε μαζί σας στην θάλασσα. Επιλέξτε φρέσκα φρούτα εποχής, μπάρα δημητριακών, sticks λαχανικών (αγγούρι, καρότο), ανάλατους ξηρούς καρπούς.

  • Αποφύγετε , όσο μπορείτε , τα γλυκά

Προτιμήστε μία μπάλα παγωτό ή μία γρανίτα (δεν περιέχει λιπαρά, μόνο σάκχαρα) και όχι τα 2% ή 0% καθώς έχουν θερμίδες και ας υποδηλώνει αλλιώς ο τίτλος τους.

  • Να ενυδατώνεστε σωστά

Καταναλώστε επαρκή ποσότητα νερού καθ’ όλη την διάρκεια της μέρας και της νύχτας. Εντάξτε τα φρούτα και τα λαχανικά στο καθημερινό σας πρόγραμμα καθώς αποτελούνται κατά 80-90% από νερό. Προτιμήστε ανθρακούχο νερό η σόδα με μία φέτα λεμόνι ή πορτοκάλι αντί για αναψυκτικά (περιέχουν αρκετή ζάχαρη). Η κατανάλωση καφέ (ένα – δύο την ημέρα ) σκέτου, δεν προκαλεί αφυδάτωση.

  • Αλκοόλ

Μέχρι 3 ποτά για τους άντρες και μέχρι 2 ποτά την εβδομάδα για τις γυναίκες. Προτιμήστε λευκό κρασί ή μπύρα ή κοκτέιλ χωρίς καθόλου ή με λίγο αλκοόλ.

  • Φυσική δραστηριότητα

Εκμεταλλευτείτε τον χρόνο που βρίσκεστε στην θάλασσα κολυμπώντας, κάνοντας θαλάσσια σπορ ή παίζοντας βόλεϊ , ρακέτες . Περπατήστε και κάντε ποδήλατο όταν σας δίνετε η ευκαιρία αποφεύγοντας τις ώρες που έχει υψηλή θερμοκρασία.

ΣΟΦΙΑ ΜΑΡΚΟΥ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ – ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ  ΤΟΥ Fitlab

You May Also Like