Tο αλκοόλ αποτελεί πηγή ενέργειας αποδίδοντας στον οργανισμό 7 Kcal/γρ., περισσότερες από εκείνες των πρωτεϊνών και των υδατανθράκων (4 Κcal/γρ.) και ελαφρά λιγότερες από εκείνες του λίπους (9 Κcal/γρ.). Ωστόσο, οι θερμίδες από το αλκοόλ χαρακτηρίζονται «κενές», καθώς το αλκοόλ δεν περιέχει κανένα θρεπτικό συστατικό. Κατ’ εξαίρεση, κάποια αλκοολούχα ποτά περιέχουν θρεπτικά συστατικά, όπως η μπύρα που περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος B, μαγνήσιο και φώσφορο, το λευκό κρασί που περιέχει αντιοξειδωτικές ουσίες και το κόκκινο κρασί που περιέχει, πέρα από τις αντιοξειδωτικές ουσίες, και σίδηρο .

 

Συμβουλές για υπεύθυνη κατανάλωση με μέτρο

Αποφύγετε να πίνετε με άδειο στομάχι. Η παρουσία φαγητού στο στομάχι βοηθά το αλκοόλ να απορροφηθεί πιο αργά από το σώμα και έτσι να αποφευχθεί η μέθη.

  • Γενικά ισχύει ο κανόνας ότι όσο πιο ανοιχτόχρωμο είναι το αλκοόλ τόσες λιγότερες θερμίδες έχει , εξαίρεση αποτελεί το τσίπουρο.
  • Για τις καλοκαιρινές διακοπές , καλό είναι οι άντρες να μην καταναλώνουν παραπάνω από 2 ποτά και οι γυναίκες πάνω από 1 ποτό ανά ημέρα.
  • Προτιμήστε ένα μη αλκοολούχο ποτό (πχ. μπύρα χωρίς αλκοόλ).
  • Πίνετε αργά ή αραιώστε το ποτό σας με ανθρακούχο νερό ή πάγο ώστε το ποτό σας να διαρκέσει περισσότερη ώρα.
  • Πίνετε ένα ποτήρι νερό μαζί με κάθε ποτήρι αλκοολούχου ποτού,με αυτό τον τρόπο θα καθυστερήσετε την κατανάλωση αλλά και την αφυδάτωση.
  • Πιείτε πολύ νερό πριν πάτε για ύπνο ώστε να ενυδατωθείτε και να αποφύγετε την αφυδάτωση.
  • Συνοδέψτε το ποτό σας με ένα light αναψυκτικό τύπου cola αντί για φρουτοχυμούς ή αναψυκτικά, για να γλιτώσετε θερμίδες.
  • Δοκιμάστε λευκό κρασί με ανθρακούχο νερό, μια έξυπνη εναλλακτική με χαμηλές θερμίδες.
  • Αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ μαζί με παχυντικά σνακ όπως πατατάκια και ξηρούς καρπούς, καθώς αυξάνουν τις θερμίδες και το ποσοστό λίπους που προσλαμβάνουμε.
  • Προτιμήστε να συνοδεύετε το ποτό σας με sticks φρέσκων λαχανικών (αγγούράκι – καρότο) που είναι πλούσια σε βιταμίνες ή με φρέσκα φρούτα που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά.

 

 

ΠΟΤΑ

Mπύρα (330 ml) = 140 Kcal

Mπύρα χωρίς αλκοόλ (330 ml) = 64 Kcal

Kρασί (120 ml) = 80 – 120 Kcal

Tζιν / ρούμι / βότκα / ουίσκι (45 ml) = 100 Kcal

-Λικέρ / ηδύποτα (45 ml) = 145 Kcal

Pακί / τσίπουρο / ούζο (45 ml) = 170 Kcal

Pακόμελο (45 ml) = 200 Kcal

ΚΟΚΤΕΙΛ *ανά μερίδα

-Μαργαρίτα = 170 Kcal

-Cosmopolitan = 220 Kcal

-Mojito = 340 Kcal

-Pina Colada = 260 Kcal

-Sambuca = 250 Kcal

-Baileys = 200 Kcal

-Grand Marnier = 198 Kcal

-Kahlua = 198 Kcal

-Martini = 160 Kcal

-Zombie = 371 Kcal

-Mai Tai = 309 Kcal

-Tequila Sunrise = 189 Kcal

-Daquiri Frozen = 196 Kcal

-Βότκα πορτοκάλι = 185 Kcal

Gin Tonic = 170 Kcal

-Σαγκριά (120ml) = 114 Kcal

 

Μελέτες έχουν δείξει ότι η προσεκτική κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να εχει ευεργετική επίδραση στην ψυχική και σωματική μας υγεία. Μην ξεχνάτε, λοιπόν, να απολαμβάνετε το ποτό σας με μέτρο . Στην υγειά σας !!

 

ΜΑΡΚΟΥ ΣΟΦΙΑ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ – ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ ΤΟΥ Fitlab

You May Also Like