Η πείνα είναι το αίσθημα που σηματοδοτεί την ανάγκη του οργανισμού να τραφεί και είναι πολύ σημαντικό να μάθουμε να ξεχωρίζουμε την πραγματική πείνα και την ψυχολογική επιθυμία για φαγητό. Για να διατηρούμε ένα φυσιολογικό βάρος, είτε για να μπορέσουμε να τηρήσουμε ένα πρόγραμμα διατροφής θα πρέπει να μάθουμε να διαχειριζόμαστε την πείνα μας.

Μερικές συμβουλές για να διαχειριστείτε καλύτερα το αίσθημα της πείνας :

– Τρώτε τροφές με πρωτεΐνη σε κάθε γεύμα. Η πρωτεΐνη λειτουργεί ως κατασταλτικό της όρεξης ,γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να προσπαθείτε να έχετε έστω μια μικρή ποσότητα πρωτεΐνης (τυρί, κοτόπουλο, κρέας, ψάρι, αυγό) σχεδόν σε κάθε γεύμα και σνακ σας.
Μερικές ιδέες για σνακ : γιαούρτι, smoothies με γάλα και φρούτα, τοστ, αυγό με φρυγανιά, κράκερς με τύρι.

-Ψυχολογία. Σε καταστάσεις άχγους, στρες, θλίψης, στεναχώριας ή ακόμα και χαράς το τσιμπολόγημα και η επιλογή ανθυγιεινών φαγητών είναι αυξημένη, και αυτό γιατί το φαγητό αποτελεί μέσο εκτόνωσης της ψυχολογικής μας κατάστασης. Γι’αυτό καλό θα είναι πριν επιλέξουμε να φάμε κάτι να σκεφτούμε αν πραγματικά πεινάμε ή αν είναι ένα ξέσπασμα λόγω συναισθημάτων.

-Νερό. Μην ξεχνάτε να ενυδατώνεστε σωστά. Καταναλώστε 6-8 ποτήρια νερό την ημέρα. Το νερό θα σας κάνει να αισθάνεστε πλήρεις και ενυδατωμένοι.

– Τρώτε μικρότερα και συχνά γεύματα. Τα μικρότερα και πιο συχνά γεύματα, θα βοηθήσουν να μειωθούν τα άσχημα συναισθήματα που προκαλεί η πείνα και θα κρατήσουν το μεταβολισμό σας σε εγρήγορση. Ανά τρεις ώρες μην ξεχνάτε να τρώτε κάτι υγιεινό και ολιγοθερμιδικό όπως φρούτα, λαχανικά, ανάλατοι ξηροί καρποί.

– Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε ίνες. Οι φυτικές ίνες υπάρχουν στα λαχανικά, τα φρούτα, τα όσπρια, τη βρώμη και τα ολικής άλεσης δημητριακά. Επιλέξτε σε κάθε γεύμα, να καταναλώνετε τροφές που είναι πλούσιες σε ίνες, για να γεμίσετε το στομάχι σας και να επιτύχετε γρηγορότερα τo αίσθημα του κορεσμού. Έτσι, μην ξεχνάτε να τρώτε άφθονη σαλάτα με τα γεύματά σας, να επιλέγετε ψωμί, ζυμαρικά και δημητριακά ολικής άλεσης, και φυσικά να τρώτε φρούτα.

– ‘Ασκηση. Ρυθμίζει την όρεξη και τον έλεγχο της πείνας και της πρόσληψης τροφής . Ειδικά για εκείνες τις ώρες που βρίσκεστε σπίτι και τσιμοπολογάτε προτιμήστε να βγείτε για περπάτημα ή πηγαίνετε για προπόνηση.

ΜΑΡΚΟΥ ΣΟΦΙΑ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ – ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ ΤΟΥ Fitlab 

You May Also Like