Η σχεδόν απειλητική προθεσμία για το project που έχεις να παρουσιάσεις πλησιάζει κι εσύ νιώθεις το στομάχι σου να δένεται κόμπο, την ενέργειά σου να σε εγκαταλείπει και το καθαρό σου μυαλό να θολώνει. Κι όμως, συνεχίζεις, προκειμένου να ολοκληρώσεις αυτό που έχεις αναλάβει και, όταν αυτό συμβεί, νιώθεις ικανοποίηση και ανακούφιση. Μέχρι την επόμενη φορά, που κάποια επαγγελματική υποχρέωση ή μια προσωπική σύγκρουση θα σε γεμίσει ξανά με άγχος και αρνητικά συναισθήματα. Όμως αυτό μπορεί να γίνεται όλο και πιο συχνά, με αποτέλεσμα τα διαστήματα – που σε κατακλύζει το άγχος – να είναι μεγαλύτερα από τις στιγμές που νιώθεις ηρεμία και χαλάρωση.

Χρησιμοποιώντας την εσωτερική σου δύναμη, τη δύναμη του νου σου, μπορείς να νικήσεις το άγχος και την αγωνία πολύ πριν αυτά «σωματοποιηθούν» και σου δημιουργήσουν προβλήματα.

Κι όμως, ο έλεγχος των συναισθημάτων σου είναι στα χέρια σου και υπάρχει τρόπος να κατακτήσεις την ηρεμία και γαλήνη, ό,τι κι αν συμβαίνει στην καθημερινότητά σου. Αρκούν μόνο λίγα λεπτά μέσα στην ημέρα που θα αφιερώσεις στον εαυτό σου και την προσωπική σου Αυτο-Ύπνωση.

Πιθανόν η λέξη ύπνωση να σου δημιουργεί σύγχυση. Τι χρειάζεται να ξέρεις; Ότι είναι μία κατάσταση του νου η οποία, αντίθετα με την κοινή άποψη, σε βοηθάει να κερδίσεις κι όχι να χάσεις τον έλεγχο του νου και κατά επέκταση της ζωής σου. Χρησιμοποιώντας την εσωτερική σου δύναμη, τη δύναμη του νου σου, μπορείς να νικήσεις το άγχος και την αγωνία πολύ πριν αυτά «σωματοποιηθούν» και σου δημιουργήσουν προβλήματα.

Τα 7 απλά βήματα για Αυτο-Υπνωση είναι:

1. Περιόρισε όλους τους περισπασμούς. Κλείσε το τηλέφωνο και απόφυγε την επαφή με το διαδίκτυο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας.

2. Κάθισε ή ξάπλωσε κάπου άνετα, χρησιμοποιώντας μαξιλάρια αν θέλεις. Μπορεί να χρειαστείς κάποιο μικρό σκέπασμα, καθώς η θερμοκρασία του σώματος πέφτει ελαφρά, όταν χαλαρώνεις.

3. Ζωγράφισε μια μαύρη κουκίδα σε ένα λευκό χαρτί και τοποθέτησέ την στον απέναντι τοίχο ή στο ταβάνι, λίγο πιο πάνω από το ύψος των ματιών σου. Άρχισε να την κοιτάς παρατεταμένα, χωρίς να κλείσεις τα μάτια σου, μέχρι τα μάτια σου να αρχίσουν να κουράζονται, να υγραίνονται και να βλεφαρίζουν μερικώς.

4. Πάρε τρεις βαθιές εισπνοές και γέμισε τον κορμό σου με αέρα. Κάνε την εισπνοή κάθε φορά και βαθύτερη, κράτα για λίγο και εξέπνευσε σε διπλάσιο χρόνο. Σε κάθε εκπνοή νιώσε όλη την ένταση να φεύγει από το σώμα σου. Κλείσε τα μάτια σου στην τρίτη εκπνοή και άφησε τον νου σου να κατευθύνει το σώμα σου.

5. Τώρα, νιώσε ένα κύμα χαλάρωσης να καλύπτει το σώμα σου από την κορυφή του κεφαλιού σου μέχρι τα πόδια σου. Μπορείς να φανταστείς ότι ένα χρυσό, αρωματικό λάδι ρέει από την κορυφή του κεφαλιού σου έως τα ακροδάχτυλα των ποδιών σου και αφήνει πίσω του μια θερμή ή μια δροσερή αίσθηση (ανάλογα την προτίμηση σου, τις καιρικές συνθήκες ή τις σωματικές σου ανάγκες).

6. Τώρα, με τα εσωτερικά σου μάτια, δες έναν μαυροπίνακα. Δες τον εαυτό σου να παίρνει μια κιμωλία (ό,τι χρώμα θέλεις) κι ένα σφουγγάρι. Ζωγράφισε έναν μεγάλο κύκλο και άρχισε να γράφεις αριθμούς μέσα σε αυτόν, ξεκινώντας από το 100. Γράψε πολύ μεγάλους αριθμούς και, κάθε φορά που γράφεις κάθε αριθμό, τον σβήνεις αμέσως εντελώς, με προσοχή όμως μη σβήσεις και τον κύκλο. Χαλαρώνοντας έτσι το μυαλό και το σώμα σου όλο και περισσότερο, συνέχισε με τον επόμενο αριθμό. Κάποιες φορές, κι αυτό εξαρτάται από το μέγεθος του άγχους εκείνη την ημέρα, μπορεί να το κάνεις πιο δύσκολο για το συνειδητό νου σου, μετρώντας και κατεβαίνοντας από μονό σε μονό αριθμό 99, 97… ή από ζυγό σε ζυγό 100, 98…

7. Καθώς βυθίζεσαι σε μια κατάσταση άνετης χαλάρωσης, φαντάσου ότι βλέπεις μια λαμπερή λευκή πόρτα. Προχωράς και την ανοίγεις. Πίσω απο την πόρτα υπάρχει το πιο όμορφο, φιλόξενο μέρος που έχεις ποτέ φανταστεί. Μπορεί να είναι μια εξωτική παραλία με μια ελαφριά, θερμή, χρυσή άμμο κι ένα ελαφρύ αεράκι. ‘Η μπορείς να δεις τον δικό σου μυστικό κήπο με πανέμορφα δέντρα, μια κρεμαστή πολυθρόνα ή μια αιώρα. Απλά επίτρεψε στον εαυτό σου να περάσει την πόρτα και να χαλαρώσει βαθιά. Καθώς βυθίζεσαι στην εμπειρία, είσαι ελεύθερος να «φτιάξεις» στη φαντασία σου αυτό το μέρος, όπως ακριβώς επιθυμείς. Σιγουρέψου ότι αφήνεσαι και άφησε τα υπόλοιπα στον υποσυνειδητό νου σου. Αισθάνεσαι τη θέρμη του ήλιου; Το άρωμα των λουλουδιών; Μπορείς να ξεχωρίσεις τις διάφορες αποχρώσεις του πράσινου των φύλλων ή το γαλάζιο του ουρανού και της θάλασσας;

Αυτή είναι η εσωτερική σου δύναμη! Τι θέλω να θυμάσαι, λοιπόν; Ότι έχεις την ικανότητα να δημιουργήσεις την πιο ευχάριστη απόδραση που ανταποκρίνεται στον εσωτερικό σου εαυτό, διεκδικώντας έναν πιο ήρεμο εαυτό. Πλέον, έχεις στα χέρια σου τον βασικό μηχανισμό, για να υποτάξεις την αυξανόμενη αίσθηση του στρες και του πανικού πριν από τη σκέψη κάποιου γεγονότος που σε φοβίζει. Ξέρεις ότι μπορείς να πάρεις πίσω τον έλεγχο από το κομμάτι που μπορείς να έχεις πραγματικά τον έλεγχο. Τον νου σου!

Στεφανος Βαούτης

Ο Στέφανος Βαούτης είναι υπνοθεραπευτής, ειδικευμένος στην κλινική και αναλυτική αυτό-ύπνωση και το Coaching με NLP και Ύπνωση.

http://www.ypnotherapeia.gr

You May Also Like